Güvenli İnternet Hizmeti Nedir?
Güvenli İnternet Hizmeti (GİH); internet servis sağlayıcıları tarafından ücretsiz olarak sunulan bir kamu hizmetidir. Bu hizmet sayesinde internetteki zararlı içeriklerden korunabilirsiniz. Güvenli İnternet Hizmeti, 22 Kasım 2011 tarihinden itibaren Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından sunulmaktadır.
Güvenli İnternet Hizmeti, çocuk profili ve aile profili olmak üzere iki seçenek sunar. Çocuk profili, uzmanlar tarafından belirlenen kriterlere uygun kategorilerdeki sitelere erişime izin verir. Bu sayede çocuklar internetteki risklerden en yüksek oranda korunmuş olurlar. Aile profili ise kumar, uyuşturucu, fuhuş, müstehcenlik, şiddet, terör, dolandırıcılık, zararlı yazılımlar gibi kategorilerdeki sitelere erişimi engeller. Böylece aileler yasadışı ve zararlı içeriklerden korunmuş olurlar.
Güvenli internet hizmetini etkinleştirmek, profil arasında geçiş yapmak veya güvenli internet iptali yapmak için internet servis sağlayıcınızın bayisine, çağrı merkezine, kısa mesaj servisine veya online işlem menüsüne başvurabilirsiniz.
Güvenli İnternet Hangi Siteleri Engelliyor?
Çocuk profili ile erişebileceğiniz siteler, uzman kontrolünden geçmiş ve belirli kriterlere göre onaylanmış sitelerdir. Bu profilde yabancı kişilerle temas kurulmasının önüne geçilmektedir. Çocuk profili, sohbet ve sosyal medya gibi içeriği değiştirilebilen siteler içermez.
Aile profili ise kumar, şiddet, ırkçılık, müstehcenlik gibi yasadışı ve zararlı içerikleri barındıran siteleri engeller. Sağlık Bakanlığı’nın zararlı olduğunu açıkladığı ürünlerin siteleri ve dolandırıcılık siteleri de aile profili tarafından engellenir.
Güvenli İnternet İptali Nasıl Yapılır?
Güvenli internet hizmetini iptal etmek için operatörünüzün belirlemiş olduğu yöntemleri kullanabilirsiniz.
Vodafone için GÜVENLI IPTAL yazıp 2500’e kısa mesaj gönderebilirsiniz. Ayrıca online işlemler menüsünden Ayarlar > Güvenli İnternet seçeneğini kullanarak da iptal işlemini gerçekleştirebilirsiniz. Vodafone müşteri hizmetlerini arayarak veya en yakın Vodafone mağazasına giderek de işlem yapabilirsiniz.
Superonline için GÜVENLI IPTAL yazıp 2500’e kısa mesaj göndermeniz yeterli olacaktır.
Superbox için de benzer şekilde GÜVENLI IPTAL yazıp 2500’e kısa mesaj gönderebilirsiniz.
Turk Telekom kullanıcıları ise GÜVENLI IPTAL yazıp 2500’e kısa mesaj atarak iptal işlemini gerçekleştirebilir.
Kablonet kullanıcıları da GÜVENLI IPTAL yazıp 5126’ya kısa mesaj atarak Güvenli İnternet Hizmetini iptal edebilirler.
Millenicom kullanıcıları ise 4945 numarasına mesaj göndererek Güvenli İnternet Hizmetini iptal edebilirler.
D-Smart kullanıcıları ise D-Smart Online İşlemler menüsünden Güvenli İnternet seçeneğini kullanarak profil iptalini yapabilirler.
Güvenli internetin açık olup olmadığını kontrol etmek için müşteri hizmetlerini arayabilir veya online işlemler menüsündeki güvenlik bölümünü kullanabilirsiniz.