Ford, İngiltere’de otoyollarda kullanım için düzenleyici kuruluş onayı alan 2. seviye sürüş asistanı olan BlueCruise’u tanıttı. Bu yeni özellik, sürücülere otoyollarda daha güvenli ve konforlu bir sürüş deneyimi sunmayı hedefliyor.
Ford’un BlueCruise’u, sürücülerin ellerini direksiyondan çekmelerine ve gözlerini yoldan ayırmalarına olanak tanıyan bir otomatik sürüş sistemi olarak çalışır. Bu özellik, radar sensörleri ve kameralar aracılığıyla çevreyi izler ve aracın hızını ve yönünü kontrol eder.
2. seviye otomasyon, aracın belirli bir fonksiyonunu (örneğin hız ve şerit değiştirme) kendisi yaparken, sürücünün hala dikkatini yola vermesini gerektirir. Bu, sürücünün sistemin kontrolünü tamamen devralmasından daha az etkili bir otomasyon seviyesidir.
Ford’un BlueCruise’u, sürücüleri uzun yolculuklarda rahatlatmayı hedefliyor. Bu özellik sayesinde sürücüler, yolculuk sırasında dinlenip diğer işlere odaklanabilirken, araç otomatik olarak hızını ve şerit değişimlerini kontrol eder.
Ford’un bu 2. seviye sürüş asistanı, İngiltere’deki düzenleyici kuruluş tarafından onaylanan ilk otomatik sürüş sistemi olma özelliğine sahip. BlueCruise, şu anda yalnızca belirli otoyol segmentlerinde kullanılabilir, ancak Ford bu özelliği gelecekte daha geniş bir alanda sunmayı planlıyor.
Sonuç olarak, Ford’un İngiltere’de kullanılabilir olan 2. seviye sürüş asistanı olan BlueCruise, sürücülere daha güvenli ve konforlu bir sürüş deneyimi sunmayı hedefliyor. Bu özellik, otomobil endüstrisindeki otomatik sürüş teknolojilerinin ilerlemesiyle birlikte gelecekte daha da yaygınlaşabilir.