Başarılı Bir Girişimci Olmanın 9 Sırrı

Başarılı bir girişimci olmak mı istiyorsunuz? Bunun için dikkat etmeniz gereken bazı unsurlar bulunuyor. Tabi sadece bizim söyleyeceklerimize dikkat etmek ile başarılı bir girişimci olunmayabilir. Söyleyeceklerimiz sadece sizleri başarıya bir tık daha yakınlaştıracak!

Girişimci nasıl olunur diye araştırmalar yapıyorsanız, her girişimci de bulunan bazı özelliklerin farkına varmış olmanız gerekiyor.

Herkes fikir üretebilir, girişimci ise onu gerçekleştirir. Bir yolunu bulur ama gerçekleştirir!

Her Girişimcinin Kendinde Bulundurduğu 9 Özellik

Her fikri olan girişimci olmadığı gibi her parası olan da girişim sergileyemiyor. Bu iki unsurun bir arada olması gerekiyor fakat bu iki unsurun tek kişi tarafından sağlanması şart değil. Bir insanın parası olabilir ve fikri başkasından alabilir onu ortak edebilir. Aynı şekilde bir insanın fikri olabilir ama sermayesi olmayabilir. Fikrini sermayesi olan kişilere sunmalı ve kendisine bir ortak bulmalıdır. Bunlar en temel özelliklerdi. Bu iki özellik olmadan diğer sayacağımız özellikleriniz bulunuyor olsa da sonuçta fikrinizi gerçekleştiremezsiniz.

1- Fikir üretmek

Fikir üretmekten korkmayın. Sürekli aklınızı çalıştırın. Fikir her şey demektir. Fikir olmadan sermayeniz de olsa başarılı bir iş gerçekleştirmeniz mümkün olmaz. Fikir üretebilmek için de iyi analiz yapabilmek gerekiyor. Ayrıca bir çok iş fikrinden haberdar olmanız gerekiyor. Bunun için de çok fazla okumak gerekiyor. Okumak derken illa ki kitap olarak algılamayın. İnternette çeşitli çeşitli okuyacağınız iş fikirleri bile sizlerde yeni fikirlerin oluşmasını sağlayabilir.

2- Pazar analizi yapabilmek

İş fikrinizi belirledikten sonra o alandaki rakiplerinizi ve işe dair her şeyin analizini yapabiliyor olmanız gerek. Örneğin bir cafe açacaksanız, cafe sektörüne dair bilgi sahibi olmanız ve analiz yapabiliyor olmanız gerek. Cafe sektöründe oluşabilecek yenilikleri takip etmeli ve tahmin etmelisiniz.

3- Sürdürülebilirliği sağlamak

Başarılı bir girişimci işe başlamayı ve işin sürdürülebilirliğini de önceden düşünür. Bir işe başlayabilirsiniz ve hatta çok iyi de başlayabilirsiniz fakat bu iyiliği sürekli olarak sürdürmek gerekiyor. Sürdürmek için kendinizi geliştirmeli iş fikrinizi geliştirmelisiniz. Yenilikler katarak müşterilerin ilgisini sürekli olarak çekebilmek gerek.

4- Sermayeyi sağlamak

Yukarıda da söz ettiğimiz gibi girişimcinin sermayesi olmak zorunda değil. Fakat sermayeyi sağlaması gerekiyor. Google’ı bulan kişiler iki sınıf arkadaşıydı. Fikri üretebilmek adına çok fazla uğraştılar ve en sonunda fikir tamamen hazırdı fakat sermayeleri yoktu. Vaz mı geçtiler? Hayır! Vazgeçmediler. Fikirlerini hocalarına sundular. Hocaları da fikri oldukça beğenince, sermaye gerektiğini farkına vardı. Etrafında sermaye sahibi olan kişilere giderek fikrini beğendirmeye çalıştı. En sonunda da başarılı oldu. Gerekli sermayeyi bulup işe başladılar.

Demek istediğimiz güzel bir fikriniz varsa, bu fikrinize ortak bulabilirsiniz. Sermaye sahibi olan insanlara fikrinizi anlatarak onların ortaklık istemesini sağlamanız gerekiyor. Fikir ne kadar sağlam olursa, sermaye sahibinin de ortak olma ihtimali o kadar artacaktır.

5- Pes etmemek

Fikir buldunuz fakat sermayeniz yoksa bu işten vazgeçmemelisiniz. Sermayeyi bulmak için uğraşmalısınız. Belki hemen bulamayabilirsiniz bu durumda olumsuzluğa kapılıp vazgeçmemek gerekiyor. Sadece sermaye açısından vazgeçmeyi ele almak doğru olmaz. İşe başladığınızda da istediğiniz gibi gitmiyor olabilir. İşi düzeltmek adına neler yapabileceğinizi araştırmalısınız. Hemen pes edip işten vazgeçmemelisiniz.

Başarılı bir girişimci sorunlar karşısında pes etmez, onlara çözüm üretir.

6- Yeni işler için birikim yapmak

Başarılı bir girişimci hazırda bulunan işlerden kazandığı parayı har vurup harman saçmaz. Kazandığı paranın çoğunluğu ayırabildiğince diğer fikirleri için ayırır. Girişimci bir işi başarıyla sürdürdüğü sürece, başka işlerin peşine düşer. Yeni bir fikri olduğunda da bunu gerçekleştirmek için sermayeye ihtiyacı olacaktır. Başkalarına fikirlerini anlatıp benimsetmek ile uğraşmamak için sermayeyi de kendisinin sağlaması en mantıklı seçenek olacaktır.

7- İletişim becerisinin yüksek olması

Girişimcilerin iletişim becerilerinin yüksek olması gerekiyor. En basitinden fikrinizin olduğunda ve sermayenizin olmadığında bu fikrinizi sermaye sahiplerine anlatmanız gerekiyor. Sermaye sahibi de bu fikrinizin başarılı olacağına inanmalı ki sizlere para versin. İnandırabilmek için de iletişim becerinizin iyi olması gerek.

Sadece sermayeyi sağlayacak kişiyle iletişim kurmak için değil, girişimci sürekli olarak insanlarla iletişim halinde olacağından dolayı iletişim becerisi oldukça önemli olacaktır.

8- Rakip analizi yapabilmek

Fikir ürettikten sonra bu fikrin başarılı olması için neler gerektiğine bakmak gerekiyor. En önemli şey ise rakip sayısının az olmasıdır. Bundan ziyade de başarılı rakiplerinizin neden başarılı olduğunu, başarısız olan rakiplerinizin de neden başarısız olduğunu test edip, sizler de dikkat etmelisiniz.

Örneğin bir berber dükkanı açmak istiyorsunuz ve açmayı planlandığınız yerin etrafında 5 tane daha berber dükkanı bulunuyor. Siz dükkanı açtığınızda onlara giden müşteri neden onlardan vazgeçip size gelsin? Bu soruya gerçekten mantıklı bir sebep bulabilirseniz siz de açabilirsiniz.

9- Etrafı gözetlemek

Girişimci dediğiniz insan bir cafeye oturduğunda bile etrafı inceler. O cafenin dizaynına bakar. Personel sayısına bakar. Tasarımına bakar. Yani anlayacağınız her şeyine bakar. Sonuçta o cafenin de sahibi var ve iyi derecede para kazanıyor olabilir. Girişimci insan ufaktan da olsa o cafeyi açan kişiyi kıskanır, kıskanmalıdır.

Özel İçerikler Burada: Diğer Yazıları Kaçırmayın

Haber Merkezi
Haber Merkezi
Articles: 8236

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

meritking giriş kingroyal giriş kingroyal meritking meritkingadres.com
tokat haber